Transportminister »forventer selvsagt«, at Bornholmsfærge får monteret T-foil
Molslinjen får mere end 300 millioner kroner årligt for den ‘samfundsvigtige’ færgefart til og fra Bornholm. Men kunderne klager over lav komfort og søsyge på ruten til Ystad.
Ingen planer om at udbygge enkelt-sporet flaskehals i Køge
Køge Nord station står klar til maj og bliver stoppested på den nye København - Ringsted bane. Men forbindelsen til Køges eksisterende station har kun ét enkelt spor. Kommunen kalder det en »betydelig flaskehals i togsystemerne.«
Høringssvar: Københavnerne vil ikke have regeringens mange motorveje
Regeringen har milliardplaner for Københavns trafik, som strider direkte imod borgernes egne visioner for byen og den nuværende transportstrategi i hovedstaden. Teknikborgmester kalder planen ‘kulsort’.
Forsinket signalprogram forhindrer ekstra togafgange fra Køge Nord
Når Køge Nord station åbner i maj 2019, bliver det med kun to afgange i timen frem mod 2021. Årsagen er både forsinkelsen af Ringsted station og implementeringen af ERTMS-signalprogrammet.
Hovedstadens letbane igen kastebold i storpolitisk spil
Københavns første letbane åbner uden de mest rentable stationsombygninger efter flere politiske slagsmål mellem henholdsvis stat og kommune og rød og blå blok. Imens tager parterne sig til hovedet.
Ny ø skal klimasikre København og betale ny havnetunnel og metro
Regeringen og Københavns Kommune vil indvinde 2 mio. m2 land til en ny bydel ud for Refshaleøen. Grundsalg og indskud fra private grundejere skal finansiere havnetunnel og metro og sikre byen mod oversvømmelser
Nordjyder vil betale 600 mio. kr. til ny Limfjordsforbindelse
Aalborg Kommune melder sig nu parat til at betale, hvad der svarer til en tiendedel af en ny Limfjordsforbindelse for at få gang i projektet. Transportministeren vil stadig ikke fremrykke projektet.